18 Dec 2018

Semester 4 telah berakhirrr


Assalamualaikum

Haluuu all! Finally, habis juga semster yang sangat mencabar ni. Sangat stress ya amat sebab banyak gila kerja dan banyak gila duit keluar. Mental betul hadap satu sem ni dengan serabut fikir tempat nak intern tau. But Alhamdulillah, berjaya jugaklah tamatkan semester ni walaupun sangat kelibut.

Oh, sem ni aku takde final exam. Aku jenis student yang tak payah hadap buku, tapi project kau kena submit hahaha

Kisahnya, masa awal-awal sem dulu, selalu gak cuti dan lecturer pun tak kasi keje lagi. Tapi dah masuk hujung sem, kalau boleh setiap subjek tu akan dapat esaimen, test. Minggu yang paling dahsyat masa minggu 13 dan 14, itulah tarikh submission, presentation, test pastu tambah lagi dapat esaimen hujung2. Aku sampai pening dan memang terlalu penat untuk minggu tersebut.

Antara buku nota yang aku hasilkan untuk subjek entrepreneurship (ETP), subjek yang aku tak berapa suka sebab belajar pasal bisnes, haha.


Terlalu banyak sangat fikir untuk sem ni sampai mental breakdown. Dan sem ni jugak aku cepat baran, sikit-sikit ada je benda yang tak kena sampaikan aku rasa nak mengamuk untuk semua perkara. Hahaha senang citer, sem ni aku agak teruk sikitlah T__T 

Maafkanlah aku Ya Allah.

Sama macam previous sem, aku mestilah harapkan result yang terbaik sebab aku dah usaha sedaya upaya. Tapi bila tengok betapa liku-liku dan sangat the very last minute untuk sem ni, aku jadi tak yakin. Tapi dalam hati nak jugak score cuma taktau subjek apa yang aku boleh target tu hm. Pastu yang sedihnya, dahla temuduga aku untuk pinjaman pelajaran gagal tau. Adik aku je diluluskan haha.

Apapun, kena redha awal-awal sebab aku sendiri tau macam mana prestasi aku untuk sem ni, huhu. Apapun, semoga segalanya dipermudahkan untuk aku nak intern nanti, 2 minggu je dari sekarang ...

Akhir kata, terima kasih kerana sudi membaca.


16 comments:

  1. Good luck kak Mazni untuk internship! Semoga dapat result cemerlang! Tak apa, insyaAllah Allah akan beri yang terbaik untuk sesiapa yang berusaha.. Tapi cakap pasal result, takut juga lah kan saya untuk result saya tahun depan! Huhu.. Semoga ada rezeki untuk kita ya kak Mazni! Amin...

    ReplyDelete
    Replies
    1. thankyou niena! goodluck juga utk result awak :D

      Delete
  2. cantiknyaa design buku nota tu! haha. All the best, and harap result semua baik baik :)

    ReplyDelete
  3. thankyou! harap baik2 sajalah, banyak duit perabis woo T_T

    ReplyDelete
  4. cantiknya notebook! sy dah ambil entrepreneurship sem lepas fuhhh nasib baik dah ambil hahaha sbb sy pun tak berapa suka dgn subj ni >.< minggu ke 13 & 14 mmg hectic gila. kalau boleh rasa mcm nak mengamuk je spnjang minggu tu hahaha

    good luck & all the best mazni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun dah ambil subjek entrepreneur ni masa diploma tpi secara tak sengaja terambil pulak utk degree sebab tak tengok betul2 T__T padahal dah buat pengecualian kredit tau huaaaa. sakit gila subjek nii

      hahaha thankyou faham perasaan saya utk week 13, 14 ni xD

      Delete
  5. all the best untuk intern akan datang. memang jadi student nie banyak stress kan. cari something untuk gembirakan diri walaupun busy, atleast tak tertekan sangat rasa 😊

    cantik design cover buku tuuu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahh cara saya gembirakan diri pegi menyembang dgn kawan pastu buat lawak sampai gelak agai tiada hari esok kot xD kalau hujung minggu pulak selalu balik rumah, kakak ajak keluar jalan hehe

      aww thankyouu!

      Delete
  6. comelnyaaaa buku notaaa..nak satu hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa dah hantar kat lecturer hahaha

      Delete
  7. Wah dah habis sem 4. Selamat maju jaya

    ReplyDelete
  8. Good luck Mazni for your internship! :)

    ReplyDelete

Nak komen apa? silakan~