16 Apr 2020

Membunuh masa di Tamarind square

Assalamualaikum

Korang pernah tak dengar pasal Tamarind Square kat Cyberjaya? Tempat ni merupakan Picturesque spot untuk photsohoot ke, OOTD ke. Setiap sudut tu aku rasa cantik! Walaupun kebanyakan bangunan kat situ semua kosong ja.

Aku teringin gak nak pergi sini sebab kalau ambil gambar mesti lawa. Tapi as yang aku cakap tadi, kat sini kosong je, tak banyak sangat kedai bukak. So kawan aku ajak makan kat situ dan kebetulan aku kena buat esaimen Video CV (ada upload kat youtube), makanya, this is the best spot untuk buat video xD


What i like the most is tempat ni nampak fresh sangat dengan daun-daun menghijau. Rasa boleh bernafas haha dan since ini kawasan baru, so tak ramai orang pun. Aku suka vibes kat sini cuma boring sebab dia takda banyak kedai sangatlah. But untuk ambil gambar, setiap sudut is a must!


Setelah berlecak-lecak badan serta asyik lupa script je time tengah shoot video, kitorang pun pegilah makan. Mula-mula kawan ajak nak makan kat korean chicken salut dengan cheese, tapi sebab portion dia nampak macam sikit pada aku, so kitorang try makan kat 10 Gram.


Decoration kedai sangat cantik dan selesa. And harga makanan pun affordable serta boleh tahan sedap sebenarnya.

Cube Toast - Rm 14.90


Aku nak mengakulah, aku tak pernah lagi pegi makan kat mana-mana pastu order dessert yang cantik-cantik macam ni. Sebabnya Aku tak berapa suka sangat makan benda manis dan kalau pegi kafe takkan boleh rasa kenyang kalau order dessert jekan haha.

Sebab aku teringin nak merasa benda manis yang nampak glams ni, so kitorang pun orderlah dan share dua. Harga dia not badlah, pada aku tidak terlampau mahal, penuh sepingan n food presentation dia pun cantik. Cuma aku tak tahan syrup/caramel tu manis T__T Ain't a sweet tooth.

Nasib baik share dua orang, kalau makan sorang mampus tak habis haha.


Aku order Mac n Cheese tu sebab tiba-tiba teringin pulak haha, price range RM16+ dan kawanku pulak cheezy chicken chop, price range RM22 - 23+. 

Honest review saya, makanan dia sedap. Macam mana korang makan kat kafe hipster, macamtulah rasa makanan dia. Bukan selalu kita lepak tempat-tempat camni, ehek. Menu yang ada kat sini pun agak banyak juga, nak menu nasi pun hadoo. Overall, saya suka je tempat ni n bercadang untuk repeat lagi hee.


Lepas habis makan kitorang pusing-pusing lagi ambil gambar, pegi BookXcess. Tangga kat atas ni aku gelar 'Elavator to heaven' sebab lawoo. Selalu tengok orang bergambar kat sini.


Singgah BookXcess sebab nak buat video CV, pastu sebab nak aircond ahaks. Aku pernah beli buku kat sini masa tengah buat sale, murah weyy and buku pun banyak yang macam best-best!



Siapa nak gi buat photoshoot kawin ke apa ke, marilah ke sini. Ewah giteww.

Thanks for reading!


31 comments:

  1. Replies
    1. gambar menarik haruslah di tempat yg menarik hihi :p

      Delete
  2. Entah bila la nak lepak sini. Selalu nampak kawan post gambar photoshoot di Tamarind Square. Mungkin lepas habis belajar boleh pergi.

    The food macam pricey la. Mungkin sebab dah terbiasa makan kat cafe hipster at Kuantan yang lagi murah, so fikir dua tiga kali jugak XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kuantan ada kula cakes! :p
      yes photoshoot sini nampak smart!

      wahh ni yg rasa nak gi kuantan ni. sini kalau kafe hipster memang mahei sket hahah T__T

      Delete
  3. uish. kat mana ni? lawa gilos la lepak sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni kat tamarind square, cyberjaya :D

      Delete
  4. Tamarind Square memang cantik !! saya dah dua kali tapi tu lah tu, sibuk keje sempat usha2 pepokok hijau kat sana je.. hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pulak baru pestime pegi situ, jakun sikit heheh

      Delete
  5. Saya juga suka melihat penataan Tamarind Square. Penuh pepohonan membuat mata jadi sejuk.
    Lengkap pula ada bookstorenya .

    Semoga channel youtubenya berjaya, kak

    Salam kenal kembali dari saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar tu, warna hijau itu warna yang tenang~
      sekali sekala saja upload video di youtubenya hihi :p

      salam kenal!

      Delete
  6. cantiknya! kalau dekat Kuantan ada tempat cantik cmni kan best :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada tuu~ kuantan kan sekarang dah kearah hipster :p
      tiberrr

      Delete
  7. eee, cantik tmpt ni. ngam utk photoshoot 😍😍😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam di taman kayangan~
      ewah overr

      Delete
  8. love the place. ray selalu pegi bookxcess kt ctu utk study since it's 24 hours.
    belum habis explore lg but i hope i'll get the chance to explore more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah study kat book xcess tpi kat shah alam, best woo study sini. rasa mcm ada vibes sikit ewah xD
      nanti boleh lepak2 kat kafe sini ray hehe

      Delete
    2. best kan. ray x pernah pegi yg kat sini sbb time tu xde lg. bila dah bukak, takde kesempatan lagi nak singgah. itu la, i love the vibes there.

      Delete
  9. Cantiknya mazni tempat niiii! Tak pernah dengar lagi rasanya hehe. Macam boleh tambah dkt list ni. Saya memang suka tempat2 nature, rasa tenang je.

    Lagi satu, gambar2 yg awak tangkap semua cantik2 ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tempat ni pun macam baru2 jugak, saya tahu pun sebab selalu tgok orang ootd kat sini je :D

      thankyouu! ^^

      Delete
  10. eh lawa nya tmpt ni .. sejuk mata memndang

    ReplyDelete
  11. cantik wehhh tangga ke syurga tu..hahahhaha

    one day sure akan datang nak ootd kat sini..sanguupppp..ahhaha

    ReplyDelete
  12. Tak pernah sampai sini lagi. Memang cantik untuk photoshoot.

    ReplyDelete
  13. Tempting nya tengok gambar makanan tu semua! Lya pun teringin nak ke Tamarind Square ni, asyik tangguh je niat nak visit last last pandemic, tak boleh nak keluar. Haih.

    ReplyDelete
  14. cantiknya tempat nie, rindu nak keluar. memang sesuai jadi tempat shooting sini. area tangga/escalator tu menarik sangat!

    ReplyDelete
  15. Pernah pergi Tamarind Square sekali tapi waktu malam. So, tak dapat tengok tempat tu betul-betul. Cantik rupanya eh.

    ReplyDelete
  16. walaupun dekat dengan rumah akak baru pegi 2x hahaha.. sebab suka p village grocer tu. hari tu p sebab pastry bella. ok juga kek2 dia. memang sunyi and kalo p sorang mcm krik2..

    ReplyDelete
  17. Yes memang cantik. My friend yang stay Putrajaya selalu lepak sini. Lawa je tengok gambar diorang. Kita jela yang belum pernah sampai ahaha.

    ReplyDelete

Nak komen apa? silakan~