3 Apr 2019

March update - sepanjang kehilangan

Assalamualaikum

Walaupun takda siapa yang tanya mana saya pergi sebab dah lama tak update blog ni, tapi biarlahh nak update jugak :p Banyak sangat benda nak cerita ni tapi tak perlulah kita buat satu entry khas kot. Cukuplah update sekali harung camni aje.

Masuk tahun 2019 ni boleh dikatakan agak busy sebab aku intern. Even ada masa terluang pun, hari sabtu ahad tu mesti nak gi keluar jenjalan takpun duduk melepet kat rumah takda buat apa. Sebab aku takda cuti sem lantaran digantikan dengan intern, maka masa cuti yang ada memang kita gunakan dengan sebaiknya.


Basically aku banyak food hunting je sejak-sejak ni dan inilah punca berat naik. Dulu metabolism aku tinggi kot, jenis yang makanlah banyak mana pun tapi berat susah nak naik. Sekarang ni tengoklah baru 3 bulan je dah naik 3 kg. Nak marah pun tak guna sebab siapa suruh tak jaga nafsu makan -__-

Nanti ada masa aku buat review pasal semua tempat yang aku dah makan ni hehe.


Masa hujung bulan 2 tu dapat invitation pegi pelancaran mesin baru FujiXerox with my classmate. Sangat cool okay their new product, multifunctions. Harap lepasni FujiXerox buat launching kat Jepun pula pastu invite kami semua. Jeles sebenarnya sebab tengok senior kami sem ni dapat gi Jepun, nak jugak :p 

Amboi besarnya impian kau kan?


The precious moment is spending time with family. Tapi adik bongsu aku je takde masa ni sebab dia tak cuti. Setiap kali kaklong dengan abang ipar aku balik je mesti kitorang suka sebab nak jumpa si kecik Yahya tu. Macam biasa setiap kali diorang ni balik abah mesti ajak makan luar. Haritu pegi makan Nippon sushi kat Bangi sebab kaklong aku teringin nak try situ.

Yang ni pun nanti kita buat food review gak :p


3 minggu lepas kawan kitorang masa kerja kat DIY tu baru kawin. Memula aku plan berdua je, pastu ajak lagi 2 orang kawan. Positif dah ingat kami berempat je, pastu sampai sana tengok ada lagi 3 orang. Lawak tau sebab dalam group semua pakat senyap je ingatkan takde siapa yang nak join, rupanya diorang bertiga pun plan dalam diam jugak hahaha.

Walaupun semua yang ada dalam gambar ni dah tak kerja kat DIY tu lagi tapi kitorang still keep in touch sampai sekarang. So i can say they all ni kawan dekat Bangi kot sebab serious aku tak pernah keluar lepak dengan mana2 kawan Bangi ramai2 camni. Pernah lepak malam lak tu :p 


Sooo.. Intern saya selama 3 bulan pun tamat pada 22/3 haritu. Semua staff kat sini baikk. Aku ni jenis selalu sangat buat silap tapi diorang okay je tolong backup kan and ajar baik-baik. Sebenarnya aku dengan kawan aku ni orang pertama yang diorang terima untuk intern but they did the best untuk ajar kitorang. Walaupun rasa macam kami ni terlalu dimanjakan haha. Rindu lak nak dengar abang Siddiq tengah membebel macam memakcik sambil hadap PC lol!

Thankyou sebab buat jamuan kecil-kecilan untuk kami berdua!

Sekarang pun dah masuk bulan 4, aku pun dah masuk semester 5 dan dah final year. Masuk je kuliah haritu perghh pressure dia lain macam wey. Dah kena fikir untuk final project. If korang pernah baca pasal kesusahan aku menghabiskan final project masa diploma dulu, tapi kalini lagi padu. Bak kata lecturer aku,

"THIS IS DEGREE LEVEL"

I might have a mental breakdown kot nak habiskan baki setahun ni but please pray for me. Aku nak berjaya dengan cemerlang degree ni untuk parents aku. Aaa please don't cry Mazni, jangan lemah sangat okayy.

Thanks for reading!

14 comments:

  1. hihi final
    project memang stress sikit. sabaq la na.. all the best ^^

    ReplyDelete
  2. singgah di bulan april..:)

    ReplyDelete
  3. Kiranya mazni dah nak habis degree lah ni? sekejap je masa berlalu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah huda, tahun depan 2020 habis dah. huhu.
      kan rasa cepat sangat masa berlalu

      Delete
  4. Mazniiiii. Yes. Final year project mmg stresss yg amaaattt. Kalau mcm akk, xde final year project tp ada thesis. Buat kajian sendiri. Stress woooo! Hahahahhaa sampai akk tangguh intern T.T Sbb x siap thesis lgi kahkahkah. Kwn² lain dah intern dah. Haha tp xpelah. Akk redha. Pengajaran utk diri sendiri juga huhu anyway, akk bru je habis degreeee! Tp convo day next year bulan 8 tak silap. Hahahahah anyway, best of luck for your final year n final project mazni! InsyaAllah you can do it! ;) xoxo

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada final project dan saya still kena tulis thesis juga x'D lagilah nak terburai otak ahaha. kalau akak tangguh2 tu dapat grad sama dengan kawan2 lain tak? atau convo batch seterusnya?
      btw congratulationsssss! dah habis degree ni bolehlah tarik nafas lega sikit kan. hm tak sabarnya nak habis. cuma kena tahan pressure sikit jelah T__T thankyou for your wishes! xoxo

      Delete
  5. You can do this inshaAllah! ;)

    ReplyDelete
  6. cepatnya mazni nak habiskan degree. sy masih lama lagi ni hahaha

    harap2 nanti time intern pn dpt tmpat yg baik & jumpa pkerja yg sporting jugakk. takut dah ni hehe

    fighting for your final project nanti mazni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe saya lompat sem sebab masuk penerapan dari diploma. dapatla degree 2 tahun je, kalau ikutkan 3 tahun.

      all the best untuk intern nanti! semoga dapat tempat yg baik2 :D

      terima kasihh TAT <3

      Delete
  7. Tak sabar nak baca segala food hunting posts! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. me too tak sabar nk update tpi selalu takda masa hehehe :p

      Delete

Nak komen apa? silakan~