24 May 2013

Background hitam kat belakang header!

Assaalamualaikum
semalam saje je nak test tukar header baru. bila tengah tukar tu tiba-2 ada background hitam.

 terkejut aku bila header tu jadi cacat sehingga sebegini rupa. aku ingatkan mata aku terlebih mengantuk ke pasal waktu tu dah pukul 2 pagi harhar. then bila dah save, view ah blog tu, rupa-rupanya mata aku masih sihat lagi. memang header tu dah jadi warna hitam background dia. aku ingat sebab masa buat header tu ade problem ke, so aku pakailah semua header lama yg aku buat dulu. hasilnya tetap sama jugak. masih background hitam. rasa cuak gila masa tu. aku tetap berusaha search tuto kat google, n akhirnya berjaya jugak. tuto tu daripada Nabeel Fikree. memang berkesan. thanks nabeel! rupa-rupanya bloggers lain pun pernah kena jugak masalah background hitam kat header ni. ingatkan aku sorang je :3 kepada sesiapa yg pernah mengalami atau akan mengalami masalah background hitam pada header, silalah rujuk TUTO INI. tapi bagi aku susah sikit sebab setiap kali nk tukar header baru kena upload gambar dekat imgur atau photobucket huhu T_T. redha jelah. ok itu je kot assalamualaikum xoxo

5 comments:

  1. sy pun pernah terkena jgak smpi sanggup tukarkan tema blog warna hitam. Haha XD

    ReplyDelete
  2. @anis Sk rajin nak edit semua blog tu jadi kaler hitam hehhe :p

    ReplyDelete
  3. Sama la. pernah kena juga hari tu. :)

    ReplyDelete
  4. jadi sama macam akk la ni..hehehe.. dah la kpla tgh blank, langsung tak terfikir nak cari tuto betulkan..hik3

    ReplyDelete
  5. saya pernah kena jugak...cuak jugak,haha....ingatkan mata ni rabun...hehe :) tq share tuto ni! :D

    ReplyDelete

Nak komen apa? silakan~